söndag 23 juni 2013

Tillbaka från kryssning/träningsläger

Kom i veckan tillbaka från kryssningen/träningslägret med en förkylning och ont i halsen, förkylningen verkar vara långlivad då den har hängt med i en vecka nu. Träningen gick över förväntan och jag tränade betydligt mer än jag trodde att jag skulle göra.

Många ställer sig säkert frågan hur stora träningsmöjligheter det egentligen finns ombord på ett kryssningsfartyg, och jag skulle säga att de var förhållandevis stora. Ett välutrustat gym med havsutsikt där det även erbjöds gruppträning och ett joggingspår utomhus (150 m) runt skorstenen. Eftersom joggingspåret inte var så långt blev det många varv och det var inte helt rätt alla gånger att hålla koll på hur många varv jag sprungit, det blev även lite sicksackning mellan solstolar. I gymmet var det löpbandet som gällde.



Anders påbörjade i förra inlägget en budget/kostnadskalkyl för resan, jag tar och fortsätter lite på den.
Boendet i Boden 4 900 kr (Anders skrev fel).
Bensin 5 000 kr.
Boende på vandrarhem 6 nätter * 200 kr * 4 pers.= 4 800 kr (Vi kommer bo så pass mkt hos släktingar så jag tror inte att det blir mer än 6 nätter på vandrarhem)
Mat 1000 kr * 4 pers = 4 000 kr.
P-biljett O-Ringen arenorna 350 kr.
Det blir sammanlagt 19 050 kr (för 4 pers).

Kvar att räkna på är (om vi/jag inte kommer på några fler utgiftsposter):
Inträden/nöjen
Omkostnader bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar