söndag 5 maj 2013

Tips från Swedish Lapland

Tänkte jag skulle dela med mig av ett ordspråk som står på en lapp på en av dörrarna här hemma, varje gång jag ser (läser) det tänker jag på O-Ringen i Boden.

"I may not be there yet, but I am closer then I was yesterday."


Och här kommer ytterligare tips från Swedish  Lapland
Från Haparanda och uppåt längs Torneå älv så är ett hett tips att stanna till vid Hulkoffgården.
Hulkoffgården är en bondgård där dom serverar ekologisk mat och kött från sin egna gård, och finns med i WhiteGuide sedan starten 2008.
Gården ligger ca 35 km ovanför Haparanda och har även en klädbutik med märkeskläder.

Övertorneå
I centrala Övertorneå finns Simu Nordic, här tillverkas deras produkter och kläder i 100% ull på gården. Dom har en väldigt fin gårdsbutik.

Pajala
Från Pajala kommer Lovikkavanten, och här kan man besöka dem och shoppa ett par äkta vantar.  http://www.heartoflapland.com/sv/resmaal/pajala/aktiviteter-sevaerdheter/produkt.aspx?p=307988

Kero’s Näbbskor är även ett företag från Pajala, här kan man besöka deras butik och även museum. 

Tyvärr så blev det ingen 10-mila (öppen motionsklass) för mig, det hade vart grymt kul att få vara med på plats och få uppleva denna speciella tävling. Men det få bli nästa år, och då utlovar de ju en ännu bättre tävling ur publiksynvinkel :) (fast starten lär ju inte bli lika häftig med "en lysmask" som drar iväg som det har vart hittills)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar