fredag 26 juli 2013

Torsdag: 4e plats, Rödbergsfortet och klubbkväll

Igår var det medeldistans på schemat, etapp fyra i Storklinten.
Vi startade ganska tidigt igår också och det var varmt redan tidigt på morgonen. Så det var riktigt skönt att ha en tidig start innan den värsta värmen kom. De hade styrt upp av- och påstigningsfållorna idag, vilket underlättade och kändes säkrare, så vi kom fram till arenan tidigare än beräknat. Igår kom vi försent till arenan pga busskaoset.

Jag är riktigt nöjd med gårdagens runda,(jag bommade inte en enda kontroll), och tydligen gick det riktigt bra, för jag kom på 4:e plats!!!!! Jag kan inte riktigt fatta att jag lyckades placera mig så bra, det var en riktigt bra överraskning jag fick när jag kollade resultatet några timmar efter målgång. Jag har under veckan haft en riktig formsvacka, inledde bra i söndags med en 15:e placering, i tisdags kom jag på 46:e plats, i onsdags 42:e plats och igår 4:e plats. Så totalt ligger jag på 32:e plats.

Igår var vi även på Rödbergsfortet på guidad visning. Det gick att se likheter med Hemsö fästning. Vi fick se en sovsal, kök, matsal, "kontrollrum" för kanonerna, sjukhusavdelningen, vi var uppe på toppen av fästningen och kunde se till Luleå mm. Det var kul att se Rödbergsfortet och höra om det, men jag får säga att Hemsö var roligare. Det var autentiskt och man fick se hela fästningen, till skillnad från Rödberget där vi bara fick se utvalda delar och att vissa delar av fortet var omgjorda. Den största likheten mellan Hemsö och Rödberget är att båda fungerar och går att ta i fullskalig drift med fungerande el, vatten, avlopp, kanoner mm

På kvällen hade vi klubbkväll med Uddevalla OK, grillning och samkväm stod på schemat.

Jag har fortfarande svårt att smälta min 4:e plats, jag är oerhört glad och stolt över den. Det visar att jag verkligen jag kan prestera bra, om jag verkligen är fokuserad och om jag får allt att stämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar