onsdag 24 juli 2013

Etapp 3 & försvarsmuseet

Idag avverkade vi etapp 3, på arena Storklinten, i strålande solsken. Tack och lov hade Magnus och Anders tidig start idag vilket gjorde att vi slapp springa när det var som varmast. För varmt har de varit idag, 28 grader.

Vi fick åka både bil och buss till arenan, parkeringen låg ca 4,5 km från arena så den sista biten fick vi åka buss. För mig gick det inte så bra idag heller med orienteringen. Gick runt på 86 minuter, längre tid än i måndags (84 min) och då tyckte jag att jag gjorde färre bommar idag. Men idag gjorde jag säkert färre bommar men de var större (längre).


Efter orienteringen åkte vi hem och tog det lite lugnt, åt vattenmelon och satt i skuggan på altanen. Jag och Anders åkte sedan iväg till Rödbergsfortet för att gå på guidad visning där, men när vi kom dit var alla visningar idag fullbokade så vi fick boka in oss i morgon i stället. Så vi åkte till försvarsmuseet istället. Tyvärr så var det en besvikelse. Jag trodde att det skulle handla om försvarsmakten i Sverige, dess utveckling och hur den har sett ut genom tiderna och vad de har haft för utrustning mm. Men allt blev istället en lång historielektion om diverse krig. En avdelning visade massa uniformer men det fanns ingen närmre förklaring, det stod massa stridsfordon utställda på gården och vi fick veta lite om vilka vapen försvaret använt. Jag hoppas på att Rödbergsfortet blir bättre.

Arena Rödberget, etapp 1 & 2

Kön till bussarna från parkeringen till arenan. Vi fick stå där ca 20 min. Senare på dagen har jag hört att man kunde få stå där upp till en timme.

Lite rörigt blev det med bussarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar